Persbericht: Boekhouden mag niet louter geschiedenis zijn

Accountantskantoor Konsilanto (Mortsel en Wilsele) trekt meer dan ooit de kaart van mens- en ondernemersgericht advies. Een online platform dat de documentenstroom van alle mogelijke boekhoudkundige stukken digitaliseert en klaarzet in de bestaande boekhoudsoftware, schept meer ruimte voor proactief meedenken met de klant.

Na een inloopfase waarbij het digitale platform ontwikkeld door ClearFacts, uitgetest werd door enkele klanten, zijn Guy Hendrickx en Johan Jacobs erg enthousiast. “De klanten die nu al met de toepassing werken, reageren zeer positief. Zij ervaren vooral het digitale archief als een enorme troef. Ze besparen bovendien heel wat tijd doordat ze zich niet meer hoeven te verplaatsen om ons de nodige boekhoudkundige stukken te bezorgen. Omdat hun boekhouding bijna wekelijks up-to-date is, hebben zij continu toegang tot hun cijfers en gegevens, waardoor ze alles zeer gericht kunnen opvolgen. Ook dat wordt erg gewaardeerd. En omdat de toepassing ook ons toelaat om veel sneller en efficiënter te werken, kunnen ook wij onze klanten nog beter begeleiden en adviseren bij elke stap die zij nemen, zowel in hun ondernemerschap als privé.”

“Wij willen meer dan alleen maar boekhouden. Dit blijft immers vaak beperkt tot pure geschiedenis: optekenen van wat er vorig jaar gebeurd is. Wij vonden dat dit beter en anders kon daarom hebben wij voor ClearFacts gekozen. Het programma stelt ons in staat om ons nog meer te concentreren op het advieswerk, waardoor wij nog meer kunnen inzetten op een bredere dienstverlening door onze ondernemersbegeleiders.”

Digitale verwerking: van papieren factuur tot digitale e-fff factuur

“Dankzij ClearFacts wordt de documentenstroom van een boekhouding inderdaad digitaal ingelezen en verwerkt.” licht Pieter Evenepoel van ClearFacts toe.

“De klant levert via zijn digitale postbus niet alleen aan- en verkoopfacturen aan, maar ook contracten, afschriften, onkostennota’s, restaurantbonnetjes etc. Papieren documenten kunnen gescand en doorgestuurd worden. Pdf-facturen worden makkelijk opgeladen en verwerkt en ook facturen in het digitale e-fff formaat worden onmiddellijk klaargezet in de boekhouding. Indien de accountant of boekhouder bovendien de rekeninguittreksels van zijn klant inleest in zijn boekhoudsoftware onder de vorm van CODA, volgt de klantondernemer ook zijn betalingen dagelijks op in ClearFacts. Een enorme tijdswinst voor zowel de klant als de dossierbeheerders, en heel wat extra troeven voor de ondernemer die via een overzichtelijk dashboard online en in haast real time beschikt over zijn kerncijfers, enkele standaard rapporten en een digitaal archief!”

Dit persbericht verscheen in meerdere media waaronder Made in AntwerpenMade in Vlaams-Brabant en de Vlaamse Ondernemer.